د لـــــــــــــ ــــــــفــــــ ــــــیــــــ ـــــــــن

ایــن هــمــه بـــــــی قـــ ــــراریــت از طـــلـــــب قـــ ــــرار تــــوســــت........طـــالــــب بـــــی قـــ ــــرار بــاش تــا کـــه قـــ ــــرار آیــــدت

د لـــــــــــــ ــــــــفــــــ ــــــیــــــ ـــــــــن

ایــن هــمــه بـــــــی قـــ ــــراریــت از طـــلـــــب قـــ ــــرار تــــوســــت........طـــالــــب بـــــی قـــ ــــرار بــاش تــا کـــه قـــ ــــرار آیــــدت

نوروز 93

اجازه دهید رسم ادب را کنار بگذارم و برای سال جدید؛ آرزویی از طرف خود، برای همه ی کسانی که دلـــفــــیـــن را می خوانند، داشته باشم، آرامشی است که از راه ِ  رسیدن به آگاهی ای درونی، آدمی را از تمامی قید و بندهای این دنیای ِ مادی ِ مقایسه گر رها می کند و همچو پرنده ای سبک بال و مسافری کم توشه می سازد، که آدمی در چنین شرایطی اگر سلامت باشد و نباشد، اگر در شادی و غم؛ ثروت و فقر و هر تغییر دیگری قرار گیرد، همچو دریای ِ بیکرانه ای خواهد بود که مسایل و مشکلات زندگی، اندکی آرامش وجودش را بر هم نخواهد زد. 


باید گذشت ، رها کرد، آرام بود
و ایمان داشت که زندگی در دنیا بی حساب نیست،،
(احمد محمود)


ارادتمند شما و نوروز مبارک . 



بگذار که بر شاخه این صبح دلاویز

بنشینم و از عشق سرودی بسرایم


من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است

راه دل خود را نتوانم که نپویم


هر صبح در آیینه جادویی خورشید

چون می‌نگرم او همه من، من همه اویم


او روشنی و گرمی بازار وجود است

در سینه من نیز دلی گرمتر از اوست


او یک سر آسوده به بالین ننهاده‌است

من نیز به سر می‌دوم اندر طلب دوست


ما هر دو در این صبح طربناک بهاری

از خلوت و خاموشی شب پا به فراریم


ما هر دو در آغوش پر از مهر طبیعت

با دیده جان محو تماشای بهاریم


ما آتش افتاده به نیزار ملالیم

ما عاشق نوریم و سروریم و صفاییم


بگذار که سرمست و غزلخوان من و خورشید

بالی بگشاییم و به سوی تو بیاییم

.

.

.

.

.

.

.


نظرات 10 + ارسال نظر
میثم جمعه 1 فروردین 1393 ساعت 19:07

سال نو مبارک . بسیار بسیار آرزوی خوبی بود .

برای شما هم مبارک آقای میثم عزیز و امیدوارم امسال از تجرد دست بکشید و فکری اساسی کنید

سارا کاتوزیان شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 01:49 http://sazesara.blogfa.com/

سلام
ببینیم سال دیگه باز هم در زمینه تحلیلات با رویکرد اجتماعی فعال هستی یا نه به سلامتی می خوای تجربیاتت رو به منصه ی ظهور بذاری... : ))
باری...
امیدکه بهار، ساغری سازدمان، سرشار...
سال نو مبارک محمد...

سلام
اصولا من یک ادم جو زده هستم با این رویکردها، نفهمیدم منظورت رو ا تجربیات، کدومشون و کجا به منصه ی ...
آری...
تو رشت یک محله هست بنام ساغر سازان، رفتم، برایتان عکس میگیرم، شاید شادتان کنم...
سال نو شما هم مبارک، سارا ...

sab شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 02:14 http://sabinaaa.blogfa.com

باز هم نوروزتان مبارک و چقدر این ارامشى که ازش حرف مى زنید رو مى فهمم...

سال نو شما هم مبارک وچه خوب که می فهمید از چی حرف می زنم

رها شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 10:28

آزادی و آرامش چه آرزوی خوبی
و اون شعر فوق العادست
سال نو مبارک, سالی خوب داشته باشی

آرزوی خوب برای ادم های خوب
کمی از شعر را حذف کردم
سال نو شما هم مبارک
و آرزوی سالی خوبتر برای شما

رکسانا شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 18:51

چه آرزوی خوبی ...
نوروزتان خجسته
دلتان آرام
بهارتان پر گل

اصولا یاد گرفته ایم خوب خواستن را برای دیگران..
برای شما هم رنگی
اووو مرسید
و شما هم خوش خبر

مخمل دوشنبه 4 فروردین 1393 ساعت 00:47

سلام آقا محمد. عیدتون مبارک. ایشالا سال خوش شانسی باشه برات

سلام مخمل عزیز، برای شما هم مبارک، راستش به شانس و ... اعتقادی ندارم، وگرنه این چای های محسن رو حتما می خریدم

خانوم دکتر سه‌شنبه 5 فروردین 1393 ساعت 12:21

سلام.سال نوی شما هم مبارک
منظورتون رو از آگاهی درونی متوجه نشدم!
احساس می کنم همه ی داستان همین ایمان است...که کم و زیاد دارد....و بسته به درجه اش به آدمها آرامش می دهد....
به دنبال راهی برای دانستنش هستم....

سلام و سال نو شما هم مبارک
فرض کنید من هم مثل حافظ، گاهی خودم هم نمی فهمم چه می گویم
دوست دارم ایمان را با تقوی عوض کنم در جمله تان.....در هر صورت ادمهای دین دار ارام ترند، و با اعتماد تر، مانند ِ شما....
همه دنبال ِ راهی برای رسیدن به آرامش هستند...

خانوم دکتر سه‌شنبه 5 فروردین 1393 ساعت 23:32

ایمان با تقوا فرق دارد...ایمان یعنی قلبت مطمئن است به وجودی که همیشه هست و محکم است و رهایت نمی کند و آنقدر عمیق به آن گره خورده ای که تو را محکم نگه می دارد.....
تقوا یعنی خودت را از یک سری چیزها عمدا دور نگه میداری، چون میدانی ضررش بیش از سود فعلی و ظاهری است....
این که قلبا و عمیقا به خدا یقین داشته باشی و اعتماد کنی، فراتر از گفتن یک"لا اله الا الله" ظاهری است....و البته یک سری نمود واضح باید بتواند در زندگی داشته باشد...که وقتی نمودش را چنان که می خواهی ، نمی بینی....خوب به خودت تلنگر میزنی!
این پستتان را بیشتر می نوشتید....پست بعدی کمی رنگش کدر است....ای کاش چندجایش را عوض کنید....بوی بهشت زندگیتان را کمرنگ می کند....این نوشته ها توی روح زندگی اثر می کند....
حتما خدا فرجی می رساند....حتما امسال برای شما سال بهتری خواهد بود....

هیچوقت آدم با ایمانی نمی شوم، نه از نظر دیگران؛ که خودم، نمی توانم به خود دروغ بگویم و در حالی که بر زبان می گویم خدایی جز الله نیست، انگاه سر تعظیم و تکریم در برابر هزاران خدا فرود بیاورم،،،خانم، همینگونه با خود درگیرم، پای ایمان که وسط بیاید، باید سر به بیابان بگذارم....
به همین علت ترجیح دادم جای ایمان را با تقوی جابجا کنم، تقوی شدنی تر و ممکن تر است برای من، ایمان مرحله ای دیگر است و بالاتر .....
و البته شما همه را به خوبی می دانید و از توضیح ِ مفصل تان نیز اشکار است، که من در حضور شما درس جواب می دهم ...
درباره پست بعدی؛ نوشته هایم مانند ِ یک جرقه است، جایی در ذهنم، مانند یک روز آخر اسفندی در نارمک و ازدحام جمعیت هیجان زده برای خرید ِ عیــد، زده می شود، اگر در نیابم می رود برای همیشه.....
مهم قلب ِ آدم هاست که سیاه نشود، لزوما آنکه سیاه می نویسد قلب ِ سیاهی ندارد، شاید قلبش پذیرش سیاهی های زندگی را ندارد و با سیاه نویسی هر آنچه ازارش می دهد به بیرون پرت می کند....
ممنون از حرف ها و توصیه های از سر دلسوزی تان....

فاطمه چهارشنبه 6 فروردین 1393 ساعت 18:01 http://www.radepayegol.blogfa.com

سلام سال نوتون مبارک

سلام و سال نو شما هم مبارک

فروزش سه‌شنبه 12 فروردین 1393 ساعت 21:50

"قاعده ای وجود ندارد که به کار همه بخورد؛ هر کس باید خود راهی بیابد که او را نجات دهد."
(زیگموند فروید)

موافقم، اما گاهی برخی قاعده ها برای رهایی خیلی ها صدق می کند، مانند دین ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد